Free improv – Michiu, Ilicevici, Coțac. 1.09.12

PLATFORMApage001 (1)

Proiectul propus face referire la o serie cat mai lunga de evenimente in care domina improvizatia. Acest reflex a pornit din initiativa membrilor implicati in diverse proiecte muzicale de factură experimentală, cu scopul de a explora idei provocatoare față de muzică, sunet, concert, de a propune noi modele de comunicare pentru ei și spectatori, si de asemenea pentru a vedea cum se comunică și interacționează în cadrul explorării nișei aleatorului și libertății (aproape) totale.

Performance-urile doresc sa exprime un suflu unic la fiecare intalnire, cautarile facandu-se la nivel conceptual cat si sonor. Instrumentele si recuzita cauta sa fie cat mai variate in timbru, prin software versus hardware, de la organic la reziduuri, intreaga sinteza imbogatindu-si textura si prin alte surse audio disparate: loop-uri, frecvete radio, diferite obiecte manipulate si lovite unele de altele (foley), jucarii, drone si sine waveuri, tehnici extinse pe instrumente. Muzicologic, directiile alunca preponderent spre o notă contemporana, influentele muzicale si experientele de viata sunt coagulate intr-un demers activ amplu dar lizibil. Acum, cat este aletoriu, cat este subconstient, cat este imprumut?

Ca spectacol, performance-ul trebuie sa-i implice pe spectatori, sa-i scoata din zona de confort, un moment de echilibru intre ludic si intelectual, actul creativ stimuland intens de la introspectie, armonie, repetitie, consonanta, melancolie, la disonanta, cacofonie si zgomot. Incercarile noastre au ca scop crearea unui context in care artistii din sfera muzicii experimentale romanesti sa colaboreze, sa performeze si improvizeze, sa organizeze diverse spatii sau sa adapteze alte spatii deja existente – de aici plecand o alta notiune care din punctul nostru de vedere merita atentie – relatia dintre spatiu si actul creativ. Ideea din spatele proiectului este strans legata de utilizarea spatiului, care la randul sau trebuie sa fie neconventional si cat mai mai indepartat de ideea de music-venue.

Arhitectura interioara dezgolita si asimetrica a Spatiului Platforma nu are un nod acustic central, nu exista un loc ideal de observator (scaunul lui Georges Méliès), iar circumstanta aceasta poate da mana libera artistului pentru o coordonare scenica specifica si o mai fina calibrare pe plan psihoacustic, necesara captarii atentiei publicului. O mica paralela necesara aici, in realitate raportul dintre spatiu si propagarea undelor sonore este sublim si delicat, spre exemplu in momentele de respiro cotidian, cand coboram treptele metroului, este posibil sa fim inconstienti de semnatura ambientului. Putem apela la field recording pentru a capta pe banda atmosfera din biserici, hale, tunele, canalizari, pesteri. Aceasta ar fi o metoda de sensibilizare, deoarece putem decupa si ulterior digera ceva specific din intregul spectru.

Advertisements


Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s