Întâlnirile G.A.P. – Dezbatere: Pedagogia oprimaților (Paulo Freire) – 14 septembrie

pedagogy_of_the_oppressed[1]

Gazeta de Artă Politică vă invită la Întâlnirile G.A.P.
În cadrul acestui eveniment, vor avea loc vizionări de filme și dezbateri pornind de la texte care tratează legătura dintre artă și educație. Selecția filmelor și a textelor propuse pentru discuții este legată de tema următorului număr al Gazetei de Artă Politică, care va fi lansat în luna Septembrie 2013:
”Ce fel de artă pentru publicul tânăr?”

Sâmbătă, 14 Septembrie, ora 17.00, la Spațiul Platforma va avea loc o discutie pornind de la cartea lui Paulo Freire, Pedagogia oprimaților (1968).

În Pedagogia Oprimaților, una dintre lucrările fundamentale de teorie pedagogică din secolul XX, Paulo Freire propune o analiză radicală a raporturilor de putere și structurilor de dominație din sistemul de educație contemporană. Procesul de educație a devenit, în viziunea lui Freire, un sistem de tip „banking”, în care profesorii depun informații în mințile elevilor, fără să le activeze o conștiință critică și o maturizare politică.
Cum putem submina mecanismele unei educații non-critice, „îmblânzite” de norme și măsuri coercitive?

Textul poate fi gasit aici:
http://artapolitica.ro/paulo-freire-pedagogia-oprimatilor/

 Sambata ne întâlnim pentru a discuta pe marginea capitolului 2 (pag. 71-87). Capitolul 3 este lectură opțională.
https://www.facebook.com/events/213984858766875/

Vă așteptăm!
Gazeta de Artă Politică este o publicaţie trimestrială independentă și autofinanţată. G.A.P. se distribuie gratuit.
www.artapolitica.ro

Advertisements


Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s